پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2833
-
الف
+

اختصاصی آی‌فیلم: غیر قانونی بودن فروش بلیت در سایت‌های آنلاین

اختصاصی: با توجه به تمام شدن ظرفیت خرید بلیت‌های جشنواره فجر، تنور بازار سیاه فروش بلیت‌ داغ شد.

با توجه به تمام شدن ظرفیت خرید بلیت‌های جشنواره فجر، تنور بازار سیاه فروش بلیت‌ داغ شد.

به گزارش خبرنگار آی‌فیلم، پیش فروش بلیت‌های جشنواره فیلم فجر از روز گذشته، یکشنبه 30 دی ماه آغاز شد و در کمتراز بیست دقیقه، بیش از 80 درصد از بلیت های آن به فروش رفت. مخاطبان، بلیت ‌های سینما فرهنگ، کوروش، آزادی را در همان ساعت‌های ابتدایی روز که بلیط فروشی آغاز شد، خریدند و تا پیش از ظهر دیروز بلیت این سینماها تقریبا تمام شد. در واقع می‌توان گفت با توجه به این استقبال در حدود صد هزار بلیت تا عصر روز گذشته به فروش رفته است.

اما ماجرای بلیت‌های جشنواره زمانی جالب یا شاید بهتر باشد بگوییم شگفت‌انگیز می‌شود که با نگاهی به سایت‌های آنلاین متوجه می‌شویم بازار سیاه خرید و فروش بلیت‌ها، تنها چند ساعت بعد از آغاز بلیت فروشی رسمی جشنواره داغ شد.

فروش بلیت‌های جشنواره فجر در سایت‌های آنلاین غیر قانونی است

عزت اله علیزاده معاون اجرایی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر درباره فروش بلیت های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به خبرنگار آی‌فیلم گفت: خوشبختانه امسال هم مانند سال‌های گذشته استقبال خوبی صورت گرفت و اکثر بلیت‌ها در ساعت‌های اولیه به فروش رفت.

وی در ادامه افزود: مساله فروش بلیت های این دوره از جشنواره در سایت‌های فروش آنلاین باید مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت امکان بتوانیم جلوی آن را بگیریم ولی تاکید می کنم چنین فروش هایی غیرقانونی است و باید به عنوان یک بازار سیاه جلوی آن گرفته شود.

معاون اجرایی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: مساله بلیت‌های روز فروش که هر سال توسط سینماها فروخته می شد، در حال بررسی است تا در صورت امکان این امر به صورت اینترنتی صورت گیرد و دیگر برای خرید بلیت مردم در صف‌های طولانی منتظر نمانند. هنوز به جمع‌بندی نهایی در این زمینه نرسیده‌ایم و در صورت مثبت بودن تصمیم‌گیری در این زمینه ۸ بهمن ماه از طریق روابط عمومی چگونگی فروش بلیت‌های روزفروش اعلام می‌شود.

تنور دلالان داغ‌تر، جیب مردم خالی‌تر!

برخی از سودجویان ظاهرا در کمین سایت و بلیت‌ها نشسته بودند و بعد از خرید بلیت‌ها آنها را با قیمتی حتی سه برابر قیمت واقعی در سایت دیوار و سایت‌های مشابه آن آگهی کردند. روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اعلام کرد که امسال بلیط‌های جشنواره هر سری با قیمت 132 هزار تومان به فروش می‌رسد، حال اینکه در سایت‌های دیگر قیمت این بلیط‌های به 500 هزار تومان هم می‌رسد.

این نکته قابل توجه است که بسیاری از علاقمندان جدی سینما موفق به خرید بلیت‌های این دوره از جشنواره فیلم فجر نشدند و باید با قیمت‌های بسیار بالاتر آن را تهیه کنند.

البته این همه ماجرا نیست و ممکن است تعدادی از خریداران، بلیت‌هایشان را برای روزهای نزدیک‌تر به برگزاری جشنواره نگه داشته باشند که آن موقع حتما باید منتظر قیمت‌های نجومی‌تر باشیم.

نکته جالب توجه اینجاست که با پیگیری‌های خبرنگار آی‌فیلم، هیچ یک از مسئولین مربوطه، مسئولیت این تخلفات و گران فروشی‌ها را برعهده نمی‌گیرند و آن را خارج از مسئولیت خود می‌دانند و درست مشخص نیست چه کسی باید مقابل این بازار سیاه بایستد. لازم به ذکر است، سال‌هاست تمام خبرنگاران به مسئولان جشنواره فیلم فجر گوشزد کرده‌اند که شیوه فروش بلیت‌ها را در یک ساز و کاری قرار بدهند، که تنور دلالان بلیط را گرم‌تر نکنند اما گوشی شنوا وجود ندارد و در این میان تنها مردم و علاقه‌مندان به سینما هستند که متضرر می‌شوند.

هانیه خاوری

نظر شما
ارسال نظر